Xerrada-Taller sobre Fractals a la Facultat de Matemàtiques i Informàtica de la UB

04-12-2018

En els entorns construïts pels éssers humans estem envoltats de cercles, rectangles i línies rectes. Però ‘’els núvols no són esferes, les muntanyes no són cons, les línies de costa no són cercles, l’escorça dels arbres no és una superfície llisa i els llamps no viatgen en línia recta’’. [B. Mandelbrot].

L’alumnat de primer i segon de batxillerat de la modalitat cientificotecnològica ha participar el passat 21 de novembre en aquesta activitat. Primer,  una xerrada a l’aula magna de la facultat on se’ls ha explicat què són i com es construeixen aquestes noves formes geomètriques que ens serveixen per reproduir la natura, i tot seguit un taller a les aules d’informàtica, en el qual l’alumnat ha après a generar fractals iterant unes simples transformacions geomètriques.

Una de les estudiants de la facultat que ha guiat el taller és la Clara Llausàs, exalumna del centre i estudiant del darrer curs del grau en Matemàtiques, que en el seu moment va assistir a aquesta xerrada-taller com a alumna de l’Institut. Aquesta activitat la va ajudar a decidir que el seu treball de recerca seria sobre els fractals.