Sortida del 6 de maig de la matčria optativa de Biologia i Geologia de 4t i de Cičncies de la Terra de 1r de Batxillerat.

18-05-2021

El passat dijous 6 de maig l’alumnat de 4t d’ESO que cursa la matèria de Biologia i Geologia, juntament amb l’alumnat de Ciències de la Terra van fer una sortida per conèixer i admirar la singularitat de la geologia del Pla de Tudela. Aquest és un lloc únic al món per poder observar afloraments d’esquistos, unes roques fosques metamòrfiques, que solen estar enterrades en zones profundes de l’escorça i que aquí, en canvi, constitueixen l’essència del paisatge i es troben acompanyades d’unes roques ígnies filonianes de color taronja, les pegmatites. A part del seu gran interès geològic, aquest és un paratge únic, de gran bellesa, en el que es va inspirar Dalí per pintar alguns dels seus famosos quadres.

Vam poder recórrer i valorar un paratge de gran interès natural, un dels pocs espais naturals recuperats després de ser sotmès a la pressió de l’ocupació turística quan formava part del Club Mediterranée. Per sort, avui és un espai protegit dins Parc Natural del Cap de Creus que ens ajuda a explicar la rellevància de l’educació ambiental, observant com hi creixen espècies vegetals molt ben adaptades a aquest entorn singular, algunes d’elles endèmiques i que cal preservar.