Scape room sobre Tirant lo Blanc, a 1r de batxillerat

08-04-2021

Divendres 26 de març s’ha portat a terme a l’institut un ‘scape room’ sobre la novel·la Tirant lo Blanc, de Joanot Martorell, amb l’alumnat de 1r de batxillerat. Es tracta d’una activitat pensada perquè els nois i noies visquin la història en primera persona, perquè aprofundeixin en la lectura i se sentin motivats a conèixer-ne fins a l'últim detall. És una activitat centrada en els episodis amorosos de l'obra, que té la relació de Tirant i Carmesina com a eix central i que és lectura obligatòria a 1r de batxillerat.

És una proposta dinàmica i original que motiva l’alumnat a realitzar una lectura atenta de l’obra i a aprendre a treballar en equip per sortir victoriosos d’un joc que els proposa enigmes com: i si estiguéssiu al 1490 i l'enemic us hagués fet presoners al seu castell? I si l'única forma de fugir del captiveri fos resolent enigmes relacionats amb Tirant lo Blanc? I si acabéssiu de saber que només us queden 90 minuts abans que us vinguin a buscar per penjar-vos a la forca?