L'alumnat dels batxillerat científic i tecnològic visita la UB

23-11-2022

El dimecres 23 de novembre, l'alumnat de 1r i 2n de batxillerat del batxillerat científic i tecnològic va visitar la Universitat de Barcelona (UB) per assistir a una conferència sobre nombres primers a càrrec del Sr. Francesc Fité.

Fité va presentar l'evolució de la recerca de nombres primers des d'Euclides fins a John Torrence Tate, Jr. Així, l'alumnat va conèixer quina ha estat , al llarg dels segles, la contribució de nombrosos matemàtics com Fermat, Euler, Germain o Gauss i va aprendre les bases de l'aritmètica modular.

Tot seguit, l'alumnat es va traslladar a unes aules d'informàtica de la universitat per implementar, sobre un programa, el test de Lucas-Lehmer. Aquest test s'utilitza per trobar alguns dels nombres primers més grans que es coneixen. Abans de finalitzar el taller es van plantejar alguns problemes de caire més teòric per estimular la curiositat dels estudiants.