L'alumnat de 4t d'ESO i 1r de batxillerat viu una jornada cultural a Barcelona: representació teatral de Tirant lo blanc al TNC i visita al Born

23-03-2015

Dimecres dia 11 de març l’alumnat de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat va fer una sortida a Barcelona. Al matí, vam tenir l’oportunitat d’anar al Teatre Nacional de Catalunya, on la ITNC Jove Companyia, formada per postgraduats de l’Institut del Teatre, va presentar una versió teatral del Tirant lo Blanc, un dels textos més fascinants de la literatura catalana. Les nombroses adaptacions de què ha estat objecte aquesta obra del segle XV, que pot ser considerada com la primera novel·la moderna europea, demostren l’interès que les seves aventures han despertat en les successives generacions que han tingut l’ocasió de descobrir-la. En veure-la vam poder descobrir la modernitat d’un text escrit fa més de 500 anys.

A la tarda, vam fer una visita guiada al jaciment de l'Antic Mercat del Born, que ens va permetre fer una aproximació fidedigna a la vida quotidiana de la Barcelona de finals del segle XVII i principis del XVIII. Vam poder trepitjar els carrers i descobrir com eren els interiors de les cases, els oficis que s’hi feien, els jocs que s’hi practicaven, els hàbits socials més estesos i, el més important, les persones que vivien en cada una de les cases d’un jaciment on les pedres tenen nom i cognom. En definitiva, una part de la història d’una ciutat que entre 1713 i 1714 va resistir el setge de les tropes espanyoles de Felip V i que va viure la capitulació de l’11 de setembre.