L'alumnat de 2n d'ESO participa a la jornada "Pesca Neta"

20-09-2023

El dilluns 18 de setembre, l'alumnat de 2n d'ESO van participar a la Jornada «Pesca Neta» que es va celebrar al Teatre Municipal de Roses. A l'acte es va fer la presentació del projecte Pesca Neta a càrrec de la biòloga marina Stefania Minuto i l'alumnat va tenir l'oportunitat de conèixer la tasca dels pescadors de Roses gràcies al testimoni d'Antoni Falcó, pescador ara jubilat i que va exercir l'ofici des dels 20 anys. Durant tot l'acte es va parlar dels importants problemes ambientals que afecten el medi marí, com la presència de tot tipus de deixalles, sobretot plàstics, i canvis que han afectat especialment la pesca de les anxoves i les sardine,s que cada cop són més petites. També vam poder veure com altres espècies, com les tortugues marines, es veuen greument afectades per aquestes residus.

Després de les xerrades al TMR, l'alumnat de 2n d'ESO va passar a l'acció acompanyats per les monitores del projecte educatiu "La Mar de Net” i del  professorat: van fer la neteja d'un tram de la platja i del passeig marítim de Roses. Allà es va recollir la brossa, es va pesar i es va triar, per llençar-la als corresponents contenidors de reciclatge. L'alumnat va poder comprovar el greu problema que suposen totes aquestes deixalles i la necessitat d'anar canviant els nostres hàbits.