Intercanvi lingüístic en català amb alumnes de 2n ESO de l'institut Sa Colomina d'Eivissa

01-05-2019

Els dies 9, 10, 11 i 12 d'abril un grup d'alumnes de 2n d'ESO va acollir un grup estudiants de l'institut Sa Colomina d'Eivissa. L'objectiu d'aquest intercanvi va ser fomentar les relacions entre l'alumnat dels dos centres per tal d'enriquir-los culturalment i fer que coneguessin una altra varietat lingüística de la llengua catalana.

En el moment de l'arribada a Roses les alumnes eivissenques van ser rebudes per les companyes acollidores i les seves famílies i, a partir del dia 10, varen participar activament en les activitats programades.

Dimecres, després de l'acte de benvinguda a l'institut, es van desplaçar a Figueres. Al matí, al Castell de sant Ferran, van fer una visita guiada pels fossats i obres exteriors amb vehicles tot terreny, van accedir als espais soterranis i van navegar per les cisternes a bord d'embarcacions neumàtiques. A la tarda, van fer una visita guiada educativa al Museu Dalí, a partir de la qual van poder descobrir els enigmes que amaga aquesta gran obra surrealista.

Dijous, a l'institut, van participar en un taller d'expressió oral i en un tastet de dolços eivissencs. Després, van fer una visita guiada a la Ciutadella, on van poder recular fins a l'època en què grecs i romans es van establir en aquest indret. Havent dinat feren a peu la ruta megalítica, que finalitza al dolmen de la Creu d'en Cobertella, un dels més grans de Catalunya. I, per acabar el dia, van assistir a una subhasta de peix a la llotja, guiats pel pare de la Lluna, una de les alumnes participants a l'intercanvi.

Divendres al matí el grup va ser rebut a la sala de plens de l'ajuntament de Roses pel primer tinent d'alcalde, el sr. Juan Manuel Fernández Martínez. I, en acabar, va arribar el moment del comiat, que va ser molt emotiu.