Formació en Suport Vital Bàsic a 1r d'ESO

12-12-2022

L'alumnat de 1r d'ESO està realitzant la unitat didàctica de suport vital bàsic impulsat des de la matèria d'Educació Física.

El programa SVB neix fruit d'un programa impulsat per l'OMS (www.kids-save-lives.eu) mitjantçant l'European Resuscitation Council (ERC) amb l'objectiu de formar a tota la població de la UE en coneixements bàsics de l'actuació front a una aturada cardiorespiratòria. Aquí a Catalunya és el CCR l'impulsor del programa.

Durant aquestes sessions s'aprenen els conceptes bàsics i com actuar davant d'una víctima. El principal objectiu és formar l'alumnat en SVB, actuació davant d'una pèrdua sobtada de consciència. Acabades les sessions sabran valorar si una persona està conscient o inconscient, si respira o no respira i què fer en ambdós casos així com trucar al 112 i quines informacions cal facilitar.

Treballem amb maniquins, cedits pel Centre de Recursos de Figueres, sobre el quals l'alumnat pot practicar la seqüència completa de RCP.