Ex-Libris, segona jornada de Literatura catalana i Batxillerat a la Universitat de Girona

07-02-2019

L’alumnat de Literatura catalana de segon de Batxillerat va participar, divendres dia 1 de febrer, a Ex-Libris, la segona jornada de Literatura catalana i Batxillerat adreçada a alumnes i docents de literatura. L’acte, organitzat per l’ICE Josep Pallach, el Departament de Filologia i Comunicació de la UdG i el Departament d’Ensenyament, en col·laboració amb docents de Secundària, es va portar a terme a la Facultat de Lletres i va comptar amb la participació de més de dues-centes persones.

La jornada es va iniciar amb dues conferències paral·leles, relacionades amb algunes de les lectures obligatòries del curs: ‘Solitud i Aigües encantades’, a càrrec de Mita Casacuberta, i ‘Feliçment, jo soc una dona’, a càrrec de Marta Nadal. En la franja central de la jornada es van poder escollir diversos tallers: de poesia amb Josep Pedrals, de microrelats amb Carme Sousa i Antònia Vilaplana, de glosa amb Gemma Pla, de cançons d’èxit amb Miquel Veny, de booktubers amb Núria Alonso, de tipografia amb Xavier Renedo, o un taller sobre ‘El cor quiet’ amb Lluís Bosch, un diàleg entre poesia i art a l’època barroca amb Pep Valsalobre, un booktràiler dedicat al ‘Tirant lo Blanc’ amb Glòria Ribugent, la ruta literària ‘La Casa de la Literatura’ per la Facultat amb Anna Perera o la ruta literària ‘Josafat’ amb Laia Regincós.

L’acte es va cloure amb una lectura dramatitzada d’episodis amorosos del ‘Tirant lo Blanc’, després de la qual es va fer el lliurament de diplomes.