El catalą normatiu del segle XXI a l'abast de l'alumnat de batxillerat

12-04-2018

Dimecres dia 11 d'abril l'alumnat de Llengua i literatura catalana de 1r i 2n de batxillerat va assistir, a la mediateca de l'institut, a la conferència "El català normatiu del segle XXI. L'Ortografia i la Gramàtica de l'Institut d'Estudis Catalans”. L'activitat és una iniciativa conjunta de l'Institut de Llengua i Cultura Catalanes, la Càtedra Joan Vinyoli de Poesia contemporània, la Càtedra de Patrimoni Literari M. A. Anglada – C. Fages de Climent i la Facultat de Lletres de la Universitat de Girona, que des de fa quatre anys ofereix conferències variades sobre la llengua i la literatura catalanes relacionades amb continguts que s'imparteixen als centres educatius.

En aquesta ocasió, la conferència va anar a càrrec de Natàlia Carbonell Ros, doctora en Filologia catalana per la UdG i promotora tècnica en transferència del coneixement a l'Institut de Llengua i Cultura Catalanes de la mateixa Universitat. La conferència va tractar sobre el sentit i el context de la nova Gramàtica de la llengua catalana de l'IEC (2016) i de l'Ortografia catalana (2017); les principals novetats normatives, tant en el terreny de l'ortografia com en el de la gramàtica, i les estratègies, eines de consulta i altres recursos per assimilar adequadament els nous criteris normatius.