ALUMNAT DE 3r i 4t D’ESO AL MUSICAL MAR I CEL DE DAGOLL DAGOM

12-02-2015

Avui, 12 de febrer, l’alumnat de 3r i 4t d’ESO ha assistit al musical  Mar i cel de Dagoll Dagom al teatre Victòria, a Barcelona.

Aprofitant que Dagoll Dagom, en complir 40 anys, posa en escena per tercera vegada aquest musical que ha fet història i ha commogut milers d’espectadors, des de les matèries de música i llengua catalana ens va semblar interessant compartir amb l’alumnat el drama d’Àngel Guimerà, que porta el mateix títol, reconvertit en un cant a l’esperança.

El musical, com el text de Guimerà, està basat en la pirateria de la mediterrània del segle XVII i en l’expulsió del regne d’Espanya de 300.000 moriscos decretada per Felip II l’any 1609. Malgrat els segles que han passat, la història que narra Mar i cel continua essent vigent i conté innombrables paral·lelismes amb el món en què vivim.

Mar i cel narra una bellíssima història d’amor entre una jove cristiana i un corsari morisc, però també mostra la intolerància i la incomprensió entre dos mons, orient i occident; i l’enfrontament entre dues religions, la islàmica i la cristiana.

Un espectacle deliciós per a l’alumnat i les professores que els hem acompanyat.  Mar i cel ha estat, alhora, una diversió i un aprenentatge que també servirà com a pretext per encetar una reflexió al voltant de temes tan actuals i que ens són molt propers.