1r ESO El bosc mediterrani i el foc

25-11-2020

Dilluns 23 de novembre els alumnes de 1r d’ESO varen realitzar una sortida guiada per la zona boscosa de Roses. L’activitat consistia en una sessió mixta entre dinàmiques i jocs de presentació del parc natural i els seus ecosistemes i, mitjançant l’observació directa, l’estudi del bosc mediterrani de la terra baixa mediterrània així com també l’estratègia de les espècies piròfites davant un incendi forestal.

L’alumnat va poder  identificar i inventariar, en grups de 5 o 6 persones, les espècies arbòries, arbustives i herbàcies més comunes del bosc mediterrani  analitzant  transsectes de 20m2 que un cop  finalitzada l’activitat, es posaven en comú  les dades recollides per cada grup per tal d’extrapolar la diversitat d’espècies vegetals que hi ha al bosc mediterrani.